Οι αερομεταφορές βρίσκονται ολοένα και πιο συχνά στο στόχαστρο για το υψηλό ενεργειακό τους αποτύπωμα, καθώς σύμφωνα με έρευνες είναι υπεύθυνες για το 3% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μάλιστα ότι η αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια μπορεί έως το 2050 να αυξήσει τις εκπομπές του κλάδου κατά 300% σε σχέση με τα επίπεδα του 2005.
Στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Σιάτλ ειδική ομάδα δουλεύει το πρόγραμμα «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF)», τα οποία μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων κατά 80%. Ένα πλεονέκτημα των «βιώσιμων» αεροπορικών καυσίμων είναι ότι μπορούν να αναμειχθούν με παραδοσιακά καύσιμα και να χρησιμοποιηθούν σε υπάρχουσες υποδομές αεροδρομίων καθώς και με τους υφιστάμενους κινητήρες και αεροπλάνα.
Αυτή τη στιγμή τα «βιώσιμα» αεροπορικά καύσιμα αντιστοιχούν στο 1% των καυσίμων που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως στις αερομεταφορές και κοστίζουν πέντε φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα.